Ångest för vad? 
Jag kan inte ens svara på det själv. 
På kvällarna har min ångest börjat öka och återkomma allt mera.
En massa frågor virrar runt i mitt lilla huvud, som jag vet är onödiga att ens tänka på då jag vet att jag inte kommer få alla svar i alla fall. 
Men varför kommer nästan alltid samma frågor upp just när jag får ångest? 
Det är inte bara 3 frågor, utan snarare 1000 frågor!

Psykologer har jag gått hos och även bup när jag var liten och då har jag haft chansen att prata ut och ställa frågor. 
Men antagligen kände jag ingen tillit, eller så skämdes jag just då över saker som hade hänt och anklagade mig själv.
Idag vet jag att det inte var mitt fel, men det anklagandet mot sig själv är svår att bli av med när man känt så under flera år. 

Val man gör?!
Ibland undrar jag verkligen hur jag tänker innan jag gör ett val oavsett vad det gäller.
Vissa gånger kan det vara av ren frustation, ilska, att nån säger att jag inte kan eller får och ibland är det bara impulser när jag har en riktigt bra dag. 
Konstigt det där igentligen! 
Som nu kan jag förstå varför jag gjort/gjorde vissa val och andra kan jag tycka är idiotiska och skratta åt.
Men när jag väl är i situationen då kan inget hindra mina val hur dåliga är bra dom än är för mig själv. 
Har jag väl bestämt mig för nått så blir det bara gasen i botten. 
Det skulle vara skönt att kunna tänka efter INNAN.

Kommentera

Publiceras ej